Hjelp!



Hvordan bestille varer / Bruk av handlekurvfunksjonen.
Til høyre under hver artikkel er det angitt en boks hvor man kan fylle inn ønsket antall av den artikkelen man ønsker å kjøpe. Klikk deretter på . En liten ramme kommer opp og ber deg bekrefte kjøpet. Deretter kan du klikke på "Handlekurv" i den gule menyen helt nederst på siden, for å sjekke at det ble riktig. Dersom du ønsker å slette noe, kan dette gjøres i handlekurven. Du kan gå inn i handlekurven så ofte du vil, uten at dette har betydning for oppføringen av varer i din bestilling. Når alt er klart klikker du på "Send bestilling". På den siden som da kommer opp, blir alt forklart trinn for trinn.


Handlekurvfunksjonen virker ikke / handelkurven er tom / ingen ting skjer når du klikker på handlekurvsymbolet.

Enkel løsning: Skriv "www.electrade.no" i adressefeltet i din nettleser. Velg deretter siden du ønsker i menyen på venstre side. Klikk på handlekurvsymbolet til det produktet du ønsker å legge i handlekurven.

Andre løsninger: Det kan være flere årsaker til at handlekurvfunksjonen ikke virker. Det viktigste å huske på er at cookies og javascript er slått på i din nettleser, og at du har menylinjen nederst på alle sidene. Du finner flere opplysninger om dette nedenfor:


1. For at det skal være mulig å legge varer i handlekurven, må det være en menylinje helt nederst på alle sider. Her er fremgangsmåten for å få den gule menylinjen nederst på siden:

Nederst på hver side finner du denne bilderammen:



På høyre side av bilderammen finner du teksten: "Hvis den ikke vises, klikk her for å få den". Klikk på "her".

Det går en kort stund, og en side med den gule menylinjen kommer opp. På denne siden vises teksten: "Klikk her for å komme til siden du ønsker".

Etter at du har klikket på "her" kommer siden du opprinnelig var på, opp på nytt, men nå med den gule menylinjen nederst på siden.

Husk at hvis du klikker på tilbakepilen i din nettleser, vil det medføre at menylinjen blir borte igjen!


2. Varer som ligger i handlekurven blir slettet i følgende tilfeller: Hvis du klikker på "her" (som beskrevet ovenfor), eller klikker på "reload-" / "last inn på nytt-" knappen i din nettleser (vanligvis en knapp med en eller to piler i sirkel).


3. Har du bokmerket vår hjemmeside i din nettleser? Sjekk adressen til bokmerket! Der skal det stå "www.electrade.no" og ikke noe mer. Hvis det står noe mer enn dette, vil den gule menylinjen nederst på hver side mangle hver gang du klikker på bokmerket.


4. Vår webshop er testet med de fleste nettlesere og operativsystemer. Allikevel kan det forekomme at en nettleser er innstilt slik at vår webshop ikke vil fungere. Husk at cookies og Javascript må være innkoplet i din nettleser. Vær oppmerksom på at din nettleser, samt noen virus- og brannmurprogram, kan være satt opp til å nekte cookies og Javascript. Du må gå inn i oppsettet og aktivere cookies og Javascript. Har du satt opp din nettleser og/eller firewall til å spørre om godkjenning av cookies og javascript, må du krysse av for "husk", og svare "ja" på alle forespørseler som kommer opp om dette på vår hjemmeside.

5. Det kan også forekomme at det er andre instillinger i din nettleser, som vil medføre at vår webshop ikke fungerer. Det kan f.eks. være en utvidelse eller et tillegg i din nettleser som påvirker webshopfunksjonen. Du må da gå inn i oppsettet i din nettleser, for å endre på instillingene.

6. Du må heller ikke bruke et "Pop-Up Killer"-program, fordi dette i de fleste tilfeller vil slette rammen som kommer opp og ber deg om å bekrefte ditt kjøp.

7. Finner du ikke ut av nettleserinstillingene, kan ofte det enkleste være å installere nettleseren på nytt.

8. Et alternativ er å prøve vår webshop med en annen nettleser, eller en annen datamaskin.


Hjemmesiden ser merkelig ut
Det kan skyldes at du bruker en gammel versjon av din nettleser. Vi anbefaler å oppgradere denne snarest, da viktige sikkerhetsrutiner ikke er oppdatert i en gammel nettleser. Merkelig utseende på hjemmesiden kan også skyldes at det er lenge siden cache (nettleserhistorikk) i din nettleser ble tømt. Da ligger det gamle versjoner av alle nettsider du har besøkt, lagret på din PC. I tillegg til at nettsider ser merkelig ut, vil dette i mange tilfeller føre til at oppdateringer på sidene ikke vises. De fleste nettlesere kan settes til å slette cache automatisk når nettleseren slås av. Problemet kan også løses midlertidig ved å klikke på "reload-" / "last inn på nytt-" knappen i din nettleser (vanligvis en knapp med en eller to piler i sirkel). Ellers anbefaler vi at du installerer programmet "Crap Cleaner". Dette kan lasted ned gratis ved å søke på nettet. Bruker du smarttelefon eller nettbrett blir det lettere å benytte siden vår, hvis du holder telefonen/brettet slik at bildet er bredere enn høyden.



Du får ikke E-mail fra oss.
Dersom du venter på å motta ordrebekreftelse fra oss til din E-mailadresse, eller har registrert deg for å motta E-mailinfo, uten å motta noe, kan årsaken være at du eller din E-mailleverandør benytter et såkalt "spam-filter" for å fjerne uønsket E-mail (SPAM). Det forekommer at vi får tilbakmeldinger på at sendt E-mail er sperret av et slikt filter. Dessverre viser det seg at dersom et "spam-filter" ikke er riktig innstilt, blir også E-mail som du skulle hatt, slettet. Sjekk "søppelkassen" i ditt E-mailprogram / spamfilter. Det kan være at E-mailen ligger der. For å motta E-mail fra oss riktig, må du sette innstillingene i spamfilteret slik at det aksepterer alle E-mailadresser som inneholder navnet electrade. Det er forskjellige måter å justere dette på. Vi anbefaler at du leser bruksanvisningen for det filteret du bruker.






Dersom ovenstående løsninger vedr. bestilling ikke fungerer, er den enkleste måten å sende en bestilling på, å legge inn bestillingen i skjemaet nedenfor.


Før opp varene du ønsker å kjøpe i feltet under her.
Husk å føre opp både antall, varenummer og beskrivelse. Det gjør at din bestilling kan behandles raskere.
Husk også at minste beløp for sending av bestillinger, kr 100,00. Bestillinger med verdi under kr 100,- må hentes og betales i vår butikk, i Sandefjord.






Bruk feltet under her til å gi oss en beskjed.







1. Fyll inn dine opplysninger:

! Vennligst sjekk 2 ganger at alt er korrekt! De fem første feltene må være utfyllt, hvis ikke, får du ikke sendt din bestilling!

Navn
Adresse
Postnummer
Poststed
E-mailadresse
Telefonnummer


! Har du handlet hos oss før, og fått ny adresse, ny E-mailadresse, eller nytt telefonnummer siden den gang? Hvis "ja", klikk i ruten(e) som passer:   Jeg har fått ny postadresse.    Jeg har fått ny E-mailadresse.   Jeg har fått nytt telefonnummer.

Jeg ønsker å registrere meg for å få tilsendt tilbud og informasjon til min E-mailadresse. Klikk i ruten:     Klikker du i ruten aksepterer du at vi lagrer dine opplysninger, og at vi sender tilbud til din E-mailadresse.   ! Er du allerede registrert, skal du ikke klikke i ruten.



2.  Levering:

Bestiller du for kr 1400,- eller mer, sender vi fraktfritt.

Er beløpet for varerene som skal sendes, mellom kr 100,- og kr 1399,- betaler du et ekspedisjonsgebyr som varierer fra kr 50,- til kr 135,-. Du betaler ikke noe for porto/frakt. Det blir ikke lagt til noen andre gebyrer/kostnader for sending til en adresse i Norge. Unntak: For sending av pakker til Svalbard tilkommer et tillegg på kr 288,- i alle tilfeller.

Du kan få SMS-varsling når sendingen har kommet til ditt postkontor. Angi mobilnummeret det skal varsles til her:

! Vi gjør oppmerksom på at varene dine kan bli sendt på en måte som ikke har SMS-varling. Du får beskjed om sendingsmåte på E-mail, når det du har bestilt er sendt.





3.  Velg betalingsmåte:

! All informasjon du trenger for å betale får du i bekreftelsen som blir sendt til din E-mailadresse, etter at vi har behandlet din bestilling.

! Klikk i punktet til venstre for teksten, for å velge.


Forskuddsbetaling via nettbank.     ! Vent til du har mottatt vår bekreftelse.

Forskuddsbetaling med brevgiro.     ! Vent til du har mottatt vår bekreftelse.


Betaling med kort (VISA, Mastercard, AMERICAN EXPRESS eller DISCOVER).    ! Etter at din bestilling er behandlet, sender vi deg en E-mail med link til betalingssiden.


Betaling med PayPal.    ! Etter at din bestilling er behandlet, sender vi deg en E-mail med link til betalingssiden.


Varene hentes og betales i butikken vår i Sandefjord.    ! Ingen gebyrer å betale. Vent til du får beskjed om at varene kan hentes.




4.  Nedenfor MÅ det svares:
! For å akseptere, skriv "JA" i firkanten til venstre for teksten. Dersom du ikke skriver "JA" her, kan vi ikke ekspedere din bestilling.


Jeg har lest og forstått Electrade's leveringsbetingelser, og all informasjon vedrørende min bestilling. Jeg bekrefter og aksepterer dette.


Leveringsbetingelsene finner du her.



5.  Send bestilling:

For å sende, klikk her:

Kommer det opp en tom side etter at du har trykket på "Send", er dette ikke noen feil. Din bestilling er sendt.





PROBLEMER MED Å FÅ SENDT BESTILLINGEN?
Du kan også bestille ved å sende en E-mail til , eller ringe oss på tlf. 33 46 64 47

For åpningstider klikk her.









© Electrade www.electrade.no